Logo Letiště Šumperk
14. Jarní pohár Jeseníků 2018
Jarní pohár Jeseníků
Facebook - 14. Jarní pohár Jeseníků 2018 28.4.2018 - 7.5.2018 - Letiště Šumperk

Soutěžní den 1.5.2018

Den  | 28.4 | 29.4 | 30.4 | 1.5 | 2.5 | 3.5 | 4.5 | 5.5 | 6.5 | 7.5 | 
 
Meteorologická situace >
Fotogalerie >
Pořadí na Gridu >

18:24|Těžké to dnes bylo!

Tak bohužel dnes neoblétl trať nikdo ze závodníků a disciplína dnes platná nebude. V poli nakonec skončili hned 4 závodníci kombi třídy, včetně HS, kterému to opětovné skládání Nimbuse 3 opravdu nezávidíme... 


15:47|Většina na zemi

Většina soutěžících je zpět na letišti, bez obletu. Bojovali ale statečně! Nicméně zatím je stále nadějné, že někdo trať skutečně obletí, ale jestli to bude dost, na to aby to bylo platné, to si netroufám odhadovat. Vysoká oblačnost se začíná pozvolna odsouvat...


14:18|Další upadnuvší

Během posledních pár minut se počet upadnuvších zvýšil. Někteří to balí, E8 a M už stojí zpět na startu. 


13:51|Odstartováno

Zlepšujeme se! Dnes se celé startovní pole podařlo dostat do vzduchu za hodinu a 2 minuty. Jako poslední se odlepil ZB. Behěm vzletů zkrachovali KW a VZ. Páska pro klubovku byla otevřena 13:41, pro kombi 14:07. 

Nad letiště se natáhla vysoká oblačnost. Po trati to nevypadá o moc lépe, ale mraky pod tím zatím jsou a něco pod nimi očividně bude. 


12:33|Potvrzeno na 12:45

Oba chrousti se zdárně drží, Jacek má u Kamence v místě vypnutí metr nahoru. Ve 12:45 jdeme na to! 


12:20|Znovu odkládáme

Před chvílí odstartoval Radek se svojí AY, řekněme že to je náš dnešní první chroust. Stoupání tam prý má! O půl pošleme chrousta Jacka s Astirem prověřit podmínky do místa vypnutí. Předpoklad startů aktuálně na 12:45. 


11:33|Odkládáme...

Odkládáme na 12:30, ve 12:10 by měl odstartovat chroust aby prověřil podmínky. 

 


10:34|Co je to AAT a co racing?

Dovolím si opět jeden krátký post pro laickou veřejnost, tentokrát ohledně disciplín, které rozlišujeme na závodech většinou 2. Kritérium hodnocení je vždy průměrná rychlost na trati. 

Dnes letíme AAT. Jedná se o rychlostní úlohu přes určené prostory, které mohou mít různý průměr v jednotkách, nebo desítkách kilometrů s časem na trati 2 hodiny. Zjednodušeně to znamená, že závodník musí v daném pořadí vletět do všech daných prostorů a strávit na trati ideálně přesně 2 hodiny. Pokud protne cílovou pásku dříve, počítá se mu průměrná rychlost z celého času, na který byla úloha plánována, tedy 2 hodiny. Pokud doletí později, počítá se mu průměrná rychlost ze skutečného času stráveného na trati. Je pouze na závodníkovi, kdy se rozhodne ve kterém prostoru otočit a letět k dalšímu. Kyždý závodník tedy ulětí jinou vzdálenost. 

V neděli se letěl racing. Při racingu letí všichni závodníci stejnou trať, přes dané otočné body, což jsou kruhy s průměrem 1 km, do nichž musí v daném pořadí vletět. Průměrná rychlost se počítá z času, který závodník strávil na trati. Při racingu všichni uletí stejnou vzdálenost. 

V obou případech se celý let zaznamenává na zařízení zvané logger, z nějž se potom vytáhne uletěná trasa, ale to si vysvětlíme zase v nějakém dalším příspěvku. 


10:26|Po briefingu

Máme po briefingu. Vyhlásili jsme oficiální výsledky první disciplíny a vyložili karty na dnešní den.

Obě třídy letí AAT na 2 hodiny směrem na jihozápad, zpět k Šumperku a poté ještě na jih s časem na trati 2 hodiny. Štastné pořadí pro klubovku 41 pro kombi 16. Vzlety předpokládáme na 12 hodin. Nejdříve ovšem vyšleme chrousta... 


08:39|Grid se pomalu plní

Téměř polovina závodníků již má své stroje připraveny na gridu, další přijíždějí. Fouká svěží jižní vítr, v dálce se objevují první chmury. 


07:45|Dobré ráno!

Dobré, slunečné, prvomájové ráno ze Šumperka. Vítr se nám po přechodu fronty utišil, na nebi ani mráček. Dnes to opět zkusíme, i když sranda to prý dle meteorologa nebude. Skládáme, stavíme grid na 18, briefing bude v 10.  

A já jsem včera slíbil, že vám, laikům, přiblížím trošku ty naše závodní pojmy. Tak grid je ten houf všech větroňů, co se vytvoří na kraji dráhy... 



Fotogalerie